پاکستان دروازه‌ی تورخم را به روی مسافران بست

مسئولان محلی در ننگرهار، می‌گویند که پاکستان دروازه‌ی تورخم را به روی مسافران بسته است. صدیق‌الله قریشی، آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ ننگرهار، می‌گوید سربازان پاکستانی به شهروندان افغانستان که ویزا ندارند، اجازه‌ی رفتن به آن سوی دروازه‌ی تورخم یا بازگشت از پاکستان به کشور را نمی‌دهند.

فطرت: امارت اسلامی به هیچ گروه نظامی در افغانستان اجازه‌ی فعالیت نمی‌دهد

در ادامه‌ی نگرانی‌‎ها و ادعاهای پاکستان در باره‌ی مسائل امنیتی در افغانستان، آصف علی‌خان درانی، نماینده‌ی ویژه‌ی این کشور برای افغانستان، مدعی شده که تهدیدهای هراس‌افکنی برخاسته از افغانستان، پنج کشور همسایه شامل پاکستان، چین، ایران، تاجیکستان و اوزبیکستان را نگران کرده است.

مسئولان در زابل: شمار مبتلایان به بیماری‌های فصلی در شفاخانه‌ی ولایتی افزایش یافته است

مسئولان صحی در زابل، می‌گویند که در روزهای پسین شمار مبتلایان به بیماری‌های فصلی در شفاخانه‌ی ولایتی این ولایت، افزایش یافته است. به گفته‌ی مسئولان، با گرم‌شدن هوا ۷۰۰ فرد مبتلا به بیماری‌های فصلی در زابل به ثبت رسیده است که بیش‌تر آنان کودکان اند.

سراج‌الدین حقانی: افغانستان دیگر مکانی برای «زورآزمایی» قدرت‌های منطقه‌ای نیست

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله‌ی امارت اسلامی، گفته است که «متجاوزان و بغاوت‌گران» در افغانستان از بین رفته اند و این کشور دیگر مکانی برای زورآزمایی قدرت‌های منطقه‌ای نیست. او، این موضوع را امروز در دومین روز کنفرانس ملی کار در ارگ مطرح کرده و افزوده است که از خاک افغانستان هیچ تهدیدی متوجه‌ی کشورها نیست

امارت اسلامی بار دیگر بر پشتیبانی از مردم فلسطین تأکید کرد

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی، گفته که مبارزه‌ی مردم فلسطین در برابر اسرائیل، وفاداری به اصول و ارزش‌های اسلامی است.
او، این موضوع را در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، مطرح و بر پشتیبانی امارت اسلامی از مردم فلسطین تأکید کرده است.

اوتونبایوا: برقراری روابط با امارت اسلامی خواست کشورهای غربی است

روزا اوتونبایوا، رییس دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، گفته که برقراری روابط با امارت اسلامی خواست کشورهای غربی است. او این موضوع را در دیدار با محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، مطرح کرده و افزوده که گفت‌وگو میان امارت اسلامی و جامعه‌ی جهانی می‌تواند به ایجاد روابط سازنده بینجامد.