تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت تحصیلات عالی و شرکت انکشاف ملی امضا شد

در همین حال، مسئولان شرکت انکشاف ملی، می‌گویند که هم‌اکنون با کم‌بود اشخاص مسلکی روبه‌رو اند. عبدالرحمان عطاش، رییس شرکت انکشاف ملی، می‌گوید که با تطبیق این تفاهم‌نامه، زمینه‌ی کارهای عملی را در بخش‌های صنعت، معادن و زراعت به استادان و دانش‌جویان دانش‌گاه‌های کشور در این شرکت فراهم می‌کنند.

دانش‌جویان دانش‌گاه پکتیا از دست‌رسی‌نداشتن به خوابگاه شکایت دارند

شماری از دانش‌جویان در دانش‌گاه پکتیا، می‌گویند که به دلیل دست‌رسی نداشتن به خوابگاه، در مکان‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند و با مشکلات زیادی روبه‌رو استند. آن‌ها، می‌گویند که به دلیل ناتوانی اقتصادی، از پس هزینه‌ی زندگی در مکان‌های شخصی مناسب بر نمی‌آیند.

حمله‌ی اسرائیل بر جنوب غزه بیش از ۳۹۰ کشته و زخمی بر جا گذاشت

وزارت بهداشت غزه، اعلام کرده که در حمله‌ی هوایی ارتش اسرائیل در نزدیکی شهر خان‌یونس در جنوب غزه، دست‌کم ۹۱ تن کشته شده و بیش از ۳۰۰ تن زخم برداشته اند.

خبرگزاری رویترز، گزارش داده که این حمله‌ روز گذشته -شنبه، ۲۳ سرطان- در منطقه‌ی «المواسی» انجام شده و مرگ‌بارترین حمله در هفته‌های پسین در این منطقه بوده است.

خان‌ولی سالارزی، مدیرمسئول رادیو «بدلون» در کنر درگذشت

خان‌ولی سالارزی که از مدت‌ها به این سو به دلیل بیماری زیر درمان قرار داشت، دو روز پیش در پی وخامت وضعیتش از شهر اسدآباد، مرکز کنر به شهر جلال‌آباد منتقل شد و شب گذشته بستگانش بنابر توصیه‌ی پزشکان در جلال‌آباد، او را می‌خواستند به کابل انتقال دهند که در راه جان باخت.

حمله به ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش؛ بایدن: خشونت در امریکا جایی ندارد

دونالد ترامپ، نامزد جمهور‌ی‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، روز گذشته هنگام سخن‌رانی در یک کارزار انتخاباتی در پنسلوانیای این کشور، هدف حمله‌ی مسلحانه قرار گرفت.

خبرگزاری رویترز به نقل از سرویس مخفی پلیس امریکا، نوشته که در این رویداد فرد مهاجم و یک شرکت‌کننده در این کارزار کشته شده و یک تن زخم برداشته است.