پاکستان تعرفه بر کالاهای صادراتی افغانستان را افزایش داده است

با آمدن فصل برداشت سبزی‌ها و میوه‌های تازه‌ی افغانستان، مسئولان در اتاق مشترک تجارت افغانستان و پاکستان، می‌گویند که در روزهای پسین، پاکستان تعرفه بر این فرآورده‌های افغانستان را به شکل چشم‌گیری افزایش داده است.

امارت اسلامی: تحریم‌های ملل متحد بر اعضای حکومت ا.ا بی‌نتیجه است

کمیته‌ی نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل متحد، در گزارشی فهرست ۶۱نفره از اعضا و مقام‌های امارت اسلامی را پخش کرده است‌ که زیر تحریم این سازمان قرار دارند. در فهرست سازمان ملل متحد، اعضای ارشد و اعضای کابینه مانند معاونان ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، سرپرست وزیران کابینه، معینان، مشاوران و رییسان وزارت‌خانه‌ها و اداره‌های مختلف حکومت سرپرست افغانستان وجود دارد.

امارت اسلامی بار دیگر خواستار بازگشایی سفارت‌خانه‌های کشورها در کابل شد

به دنبال بازگشت سفیر عربستان سعودی پس از حدود یک سال‌ونیم به کابل و خواست ناظر کمک‌های خارجی بریتانیا برای بازگشایی سفارت این کشور در افغانستان، حمدالله فطرت، معاون سخن‌گوی امارت اسلامی، می‌گوید که حضور دیپلماتیک کشورها در افغانستان، به سود همه است.

شماری از جوانان: به دلیل ناداری ترک تحصیل کرده‌ایم

سلام‌وطندار برای بررسی میزان بازماندگی آموزشی-تحصیلی در میان جوانان و دلیل‌های آن، مؤثربودن تحصیل در جامعه، پیامدهای ترک تحصیل در جامعه و میزان رضایت جوانان تحصیل‌کرده از تحصیل شان، سروی‌ای‌ را در کابل راه‌اندازی کرده که در آن، از ۳۲۰  جوان پاسخ گرفته شده است. در این سروی، از میان ۳۲۰ تن ۶۳ تن که ۱۹.۷ درصد می‌شود، زنان استند.

رویدادهای ترافیکی در بغلان هفت کشته و پنج زخمی برجا گذاشت

شیراحمد برهانی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی بغلان، به سلام‌وطندار می‌گوید که صبح امروز در نتیجه‌ی برخورد یک موتر نوع «کرولا» با یک رنجر در منطقه‌ی «۱۰۰۴» خواجه‌الوان، از مربوطات ولسوالی دند غوری این ولایت شش تن به شمول یک زن جان باخته و پنج تن دیگر شدید زخمی شده اند.

بانک مرکزی افغانستان فردا ۱۵ میلیون دالر را لیلام می‌کند

بانک مرکزی افغانستان، اعلام کرده است که به منظور حفظ و ثبات ارزش پول افغانی، فردا (یک‌شنبه، ۲۴ سرطان) ۱۵ میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به طور لیلام به فروش می‌رساند. این بانک، از بانک‌ها و شرکت‌های صرافی و خدمات پولی واجدشرایط خواسته است که در این داوطلبی اشتراک کنند.

بررسی میزان بازماندگی آموزشی-تحصیلی میان جوانان و پیامد آن برای جامعه

سلام‌وطندار برای بررسی میزان بازماندگی آموزشی-تحصیلی در میان جوانان و دلیل‌های آن، مؤثربودن تحصیل، پیامدهای ترک تحصیل در جامعه و میزان رضایت جوانان تحصیل‌کرده از تحصیل شان، سروی‌‌ای را در کابل راه‌اندازی کرده که در آن، از ۳۲۰  جوانان پاسخ گرفته شده است. در این سروی، از میان ۳۲۰ تن ۶۳ تن که ۱۹.۷ درصد می‌شود، زنان استند.