سیلاب‌زدگان در شماری از ولایت‌ها از دست‌رسی‌نداشتن به امکانات نخستین زندگی شکایت دارند

هم‌زمان با نگرانی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR)، از ویران‌شدن بیش از ۱۰ هزار خانه در اثر سرازیرشدن سیلاب‌های پسین در افغانستان، شماری از سیلاب‌زدگان در ولایت‌ها، می‌گویند با این که هفته‌ها از سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر در ولایت‌ شان می‌گذرد؛ اما هنوز به سرپناه، آب آشامیدنی، غذا و دیگر امکانات نخستین زندگی دست‌رسی ندارند.

مجاهد: در صورت پذیرفته‌شدن از سوی ملل متحد توافق‌نامه‌های بین‌المللی را می‌پذیریم

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست، پس از بازگشت از سومین نشست دوحه امروز (چهارشنبه، ۱۳ سرطان) در یک نشست خبری در کابل، می‌گوید که امارت اسلامی به کنوانسیون‌ها و موافقت‌نامه‌‌های جهانی زمانی متعهد خواهد بود که حکومت کنونی در افغانستان از سوی سازمان ملل متحد پذیرفته شود.

بیش از سه هزار شهروند افغانستان از ایران و پاکستان بازگشتند

در یک روز پسین، سه هزار و ۲۵۵ شهروند افغانستان به گونه‌ی اجباری و داوطلبانه از ایران و پاکستان بازگشته است. وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، امروز در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که دو هزار و ۳۴۷ شهروند افغانستان از ایران از راه گذرگاه مرزی پل ابریشم در نیمروز بازگشته است.

معادن و پرکردن خلای مالی افغانستان؛ استخراج ۳۲ معدن بزرگ و ۱۵۰ معدن کوچک جریان دارد

امارت اسلامی پس از بازگشت به قدرت، استخراج شمار زیادی از معادن کوچک و ده‌ها معدن در مقیاس بزرگ را با شرکت‌های داخلی و خارجی قرارداد کرده است. بر اساس آمار وزارت معادن و پترولیم حکومت سرپرست، تا حال قرارداد ۳۰ معدن به مقیاس بزرگ و ۱۵۰ معدن به مقیاس کوچک با شرکت‌های داخلی و بیرونی امضا شده است.