زنان می‌گویند که وضع محدودیت‌ها بر ورزش آنان سبب شده به بیماری‌های روانی دچار شوند

یافته‌های سلام‌وطندار از گفت‌وگو با ۲۱ زن نشان می‌دهد که پس از وضع محدودیت‌ها بر ورزش زنان و بسته‌شدن پارک‌ها و باش‌گاه‌های ورزشی به روی آنان، این زنان در وضعیت بد روانی و جسمی قرار گرفته اند. از میان ۲۱ زن گفت‌وگوشونده در این گزارش، ۱۷ تن آنان به مشکلات روانی و چهار تن به بیماری‌های جسمی مانند شکر و دیسک کمر مبتلا شده است.

بیش از چهار هزار شهروند افغانستان از ایران و پاکستان بازگشتند

در دو روز پسین، چهار هزار و ۱۶۸ شهروند افغانستان به گونه‌ی داوطلبانه و اجباری از ایران و پاکستان، بازگشته است. وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، امروز (پنج‌شنبه، ۷ سرطان) در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که سه هزار و ۱۱۳ شهروند افغانستان از ایران از مسیر گذرگاه مرزی پل ابریشم در نیمروز بازگشته است.

صادرات افغانستان ۱۹ میلیون دالر افزایش داشته است

اداره‌ی ملی احصائیه و معلومات، اعلام کرده که افغانستان در ثور سال روان، به ارزش ۱۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دالر صادرات و به ارزش ۹۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دالر واردات داشته است. این اداره، در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود نوشته که ارزش صادرات افغانستان در حمل این سال، به ۹۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دالر و ارزش واردات به ۶۵۰ میلیون دالر بوده است.

سیل در بامیان؛ هفت تن جان باخته و ۱۰ تن ناپدید شده است

عبدالصبور فرزان سیغانی، سخن‌گوی والی بامیان، می‌گوید که در پی سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر در این ولایت دست‌کم هفت تن جان باخته و ۱۰ تن دیگر ناپدید شده است. او، می‌افزاید که این سیلاب‌ها در روستاهای «دزدان چشمه، هزارچشمه و پودینه‌تو»ی ولسوالی یکاولنگ نمبر ۱ رخ داده است.