Asset 1SWN

گفت‌وگوهای بین‌الافغانی؛ خلیلزاد به دوحه رفت

Kalilzad

زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان، دور تازۀ سفرش را به قطر و منطقه آغاز کرد. وزارت خارجۀ آمریکا اعلام کرده که این دور سفر آقای خلیلزاد روز گذشته، سه‌شنبه بیست‌ونهم سپتامبر آغاز شده است.

در خبرنامۀ این وزارت آمده است که آقای خلیلزاد با هیأت‌های گفت‌وگوکننده در دوحه نیز دیدار خواهد کرد.

زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان نیز بامداد امروز (چهارشنبه، ۹ میزان/مهر) در صفحۀ توییترش نوشته است که: «دو باره به دوحه و منطقه می‌روم تا با شرکا در مورد مذاکرات صلح به مالکیت و رهبری افغانان و دورنمای توسعۀ اتصال منطقه‌‌‌یی، تجارت و انکشاف پیوسته به صلح، ملاقات کنم.»

آقای خلیلزاد می‌افزاید که افغانان و جامعۀ جهانی به دقت می‌نگرند و انتظار دارند که گفت‌وگوها به سوی تهیۀ «یک نقشه برای آیندۀ سیاسی افغانستان» و یک آتش‌بس دایمی و همه‌جانبه پیشرفت کند.

از آغاز رسمی گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح در دوحۀ قطر نُزده روز می‌گذرد، اما هنوز گروه‌های تماس هیأت‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان نتوانسته‌اند که اختلاف‌ها بر سر کارشیوۀ گفت‌وگوها را از میان بردارند تا گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آغاز شود.

از آغاز نخستین نشست گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح هیأت‌های گروه‌های تماس دولت افغانستان و طالبان چندین نشست برگزار کرده‌اند، اما تاکنون این نشست‌های هیچ نتیجه‌یی در پی نداشته است و دو طرف موفق نشده‌اند که کارشیوۀ گفت‌وگوهای رسمی بین‌الافغانی را نهایی سازند.

مرتبط با این خبر:

شریک قیلینگ:
خبر اوقووچی
تیگیشلی خبرلر و تحلیل‌لر

سلام‌وطندار خبرلری و گزارش‌لری نینگ اجتماعی ترماق‌لردن تعقیب قیلینگ:

توییتر

تلگرام